1) Cu ce se ocupa Asociatia România fără Gropi, condusa de domnul președinte Alexandru Valvoi?
ASOCIAȚIA ROMÂNIA FĂRĂ GROPI – organizație non-profit acreditată să participe la comisiile Camerei Deputaților – a fost înființată în Decembrie 2015, cu scopul de a crea membrilor un cadru organizat acțiunilor de succes desfășurate, începând din Mai 2015 și până atunci, într-un demers civic sub forma unei campanii, purtând aceeași denumire.
Realizările obținute în remedierea numeroaselor probleme ale infrastructurii rutiere în timpul Campaniei „România Fără Gropi” ne-au determinat, după aproape un an de activitate, să dăm acestui demers civic un cadru instituțional, o asociație cu statut și personalitate juridică.
Am inițiat această activitate convinși fiind că domeniul Infrastructurii Rutiere are implicații directe în ce privește Siguranța Rutieră, iar eficiența va fi cu atât mai mare, asociind aceste preocupări cu forme de prevenție, prin acțiuni de Educație Rutieră.
Prin perseverență și documentare, beneficiind și de susținere mediatică, am reușit să creștem nivelul de Siguranță Rutieră în România.
Vrem să continuăm demersurile, să lărgim aria activității asociației, în toate județele țării și, în mod special, dezvoltând acțiunile de prevenție în siguranța rutieră prin Educație Rutieră, ceea ce înseamnă un efort financiar ce nu poate fi acoperit fără o implicare de tipul Corporate Social Responsibility.
Practic, din 2015, prin demersurile nostre am salvat și salvăm vieți.
2) Care sunt proiectele asociatiei ?
Un prim proiect, început în 2016, se referă la Educația Rutieră a participanților la trafic și se numește Campania Națională de Educație Rutieră.
Componenta educației fiind extrem de importantă în creșterea Siguranței Rutiere și implicit în reducerea numărului de victime din accidentele rutiere.
Al doilea proiect cu impact enorm în salvarea de vieți este Semaforul cu buton salvează cel puțin un om.
Acest proiect se referă la îmbunătățirea Codului Rutier astfel încât să fie instalate semafoare cu acționare manuală, cu temporizator, la toate trecerile pentru pietoni de pe străzile cu minim două benzi pe sens.
Această soluție se utilizează cu precădere în celelalte țări din Europa și doar izolat în România.
Din nefericire atitudinea proactivă nu este răspândită în rândul primăriilor.
Pentru implementarea acestui proiect facem demersuri pe 3 domenii de acțiune:
ADVOCACY – demersuri pentru îmbunătățirea legislației în domeniu.
STRÂNGERE DE SEMNĂTURI – pentru susținerea publică (șoferi și pietoni) a demersurilor de advocacy.
INSTALARE 5 SEMAFOARE
Statistica accidentelor pe acest tip de trecere (nesemaforizată):
2015 – 1.798 de victime
2016 – 1.837 de victime
2017 (până la 30 Septembrie) – 1.024 de victime
3) Un participat la trafic nimereste intr-o groapa din asfalt si in urma impactului a rezultat o dauna / mai multe . ( janta , anvelope distruse si probleme majore). La cine trebuie sa se adreseze conducatorul auto pe nume X pentru repararea acestor pagube?
În momentul în care s-a întâmplat evenimentul, conducătorul auto trebuie să tragă pe dreapta, într-o zonă de siguranță dacă este posibil, să semnalizeze locul avariat pentru ca ceilalți șoferi să nu devină și ei victimele infrastructurii avariate, să anunțe imediat Poliția Rutieră și să le solicite sprijinul.
Acum, referitor la recuperarea daunelor este foarte important ca păgubitul să facă poze/video la avaria suferită și la groapa care a produs acest incident.
De asemenea, la venirea echipajului de poliție trebuie să solicite aplicarea sancțiunilor legale prevăzute la art.105 din Codul Rutier, pentru că acea groapă i-a pus viața în pericol, eventual să și semneze ca martor asistent.
Aceste lucruri se consemnează într-un proces verbal pe care îl poate solicita și care va reprezenta o dovadă la dosarul de recuperare a daunei.
Dauna se va recupera de la Administratorul Drumului Public fie printr-o înțelegere amiabilă, fie în urma unui proces în Instanță.
4) Care este termenul maxim de rezolvare a daunelor?
În cazul unui proces în Instanță termenul poate ajunge și la 2 ani.
Însă lipsa acestor demersuri va menține nepăsarea drumarilor și este foarte probabil ca pe viitor să avem alte accidente pricinuite de gropi, poate chiar să fim și răniți sau omorăți.
De aceea Asociația România Fără Gropi îndeamnă participanții la trafic să conștientizeze că nu mai merge și așa, că trebuie să se implice pentru creșterea gradului de Siguranță Rutieră și că se pot înscrie în Asociația România Fără Gropi ajutându-ne astfel în demersurile pe care le facem.
Cifre:
5 decese/zi în accidentele rutiere
25 grav răniți/zi în accidentele rutiere
1 șansă din 7.000 să mori într-un accident rutier. Și asta în fiecare zi.
1 șansă din 1.700 să fii grav rănit într-un accident rutier. Și asta în fiecare zi.
Actualizare din 15.11.2018:Am nevoie de ajutorul tău ca să duc proiectul România Fără Gropi în Parlamentul European.Dacă din postura de simplu cetățean român am făcut această acțiune, oare ce pregătesc din calitatea de europarlamentar?! ;)Ajută-mă să strâng semnăturile!www.vilvoi.eu_________________________Mizeria de Centură de Sud a Bucureștiului. (Prima parte a clipului, urmăriți și partea a doua)Actualizare:Pentru că sunt mulți care văd acest clip dar nu cunosc lupta pe care RFG o duce de 2 ani pentru Infrastructura Rutieră, pentru Siguranța noastră în trafic:www.romaniafaragropi.roFiți membri ai Asociației România Fără Gropi!Ajutați-ne să vă ajutăm.Nu putem să ne luptăm de unii singuri cu Cartelul Nepăsării și Aroganței Împotriva Românilor.
Publicată de Alexandru Vilvoi pe Vineri, 21 aprilie 2017
Cititorii interesati pot accesa Legea nr. 218 din 2002 privind organizarea si functionarea Politiei Romane și Art. 105 OUG 195/2002 Răspunderea contravenţională